fredag 29 juni 2012

Fyra Broar och En Begravning....


              
Kl 06.00 lämnade Lundatrakten
                   och Styrde
                     kosan mot Danmark.
               Kl 11.02 var vi framme i
                Fredrikshavn.
                   Då hade vi passerat
                                                           Öresundsbron, Stora och Lilla
                                                      Baeltbron och en bro som jag
                                                                           missade namnet på...
                                                                         även två tunnlar under vatten 
                                                                                     hann vi med på färden.

Kyrkan där begravningen ägde rum var en av de vackraste
                                        kyrkor jag någonsin sett.
         Hade min kamera redo då jag fick syn på en skylt som stod fotografering förbjuden.
Åh, som jag ville förevigat den med bilder.
Den går inte att beskriva med ord, måste ses.
Kyrkogården var ännu vackrare....
Levy hade verkligen bestämt att han skulle vila på den underbaraste platsen.
Gröna, sköna gräsmattor och med låga gröna häckar som slingrade sig som labyrinter runt gravplatserna, sjösten slipade av årens vågskvalp
knastrade när man trampade på den..man kände riktigt hur lena de var.
Många sköna svalkande  trädkronor ramade in hela kyrkogården och stora häckar och murgröna som täckte marken.
Utsikten var den allra skönaste...Ett stort blått underbart hav och horisonten försvann bort i evigheten.
På sin dödsbädd hade Levy sagt att han skulle ha solsken på sin begravningsdag,
och sanna mina ord..
Det var nog den varmaste dagen på länge och solen stod högt på himmelen
och inte ett moln störde den...
Sannerligen en alldeles underbar sommardag.
Jag tror Levy log i sin himmel ner mot oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar