torsdag 30 augusti 2012

Dags att få inspiration för höstruggiga kvällar..

Ja, då var det dags...
Idag har jag börjat röja och städa upp lite på mitt överfulla, 
dammiga skrivbord som stått oanvänt mest hela sommaren...
Förutom när man försökt skapa en liten hörna genom att fösa ihop
papper och tidningar och annat bråte lite till för att få plats att slå in
en present eller göra ett hastigt påkommet kort.
Jag staplade och sorterade och la ner grejer på sina rätta platser i lådorna,
och kastade en o annan pappersbit som var för liten eller skrynklig av
ovanstående ihopfösningsförsök.
Till slut såg jag botten, gjorde en del fynd...
Saker jag saknat kom upp till
ytan och;
-Ojdå..var det där den låg...
blev sagt för mig själv ett flertal gånger.
Nu när skrivbordet kommit i dager så hoppas jag bara på att inspirationen
poppar upp också.. .
Tänkte att det kanske skulle vara lite mysigt nu och
sitta nån kväll när mörkret faller på och klippa o klistra och scrappa ihop
några fina kort.
Det blev en liten beställning från Panduro ur den nya fina glittriga katalogen
som damp ner i postlådan för nån vecka sedan och en annan kväll
bara "råkade" jag beställa nåt från Kristinas Scrappbooking......
Oj.... som det blev...blink, blink me ögonen....´
Så nu efter denna lilla stund framför laptopen så är det dags att rensa bort
det allra sista och sedan njuta av ordning o reda....
Så länge den varar...
Om jag känner mig själv rätt; en timme kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar